19.-22.5.2009 ZUG eli relaussessio Sveitsin sydämessä

40 minuutin myöhästyksen jälkeen saavuimme vihdoin iltahämärässä Zugin juna-asemalle. Siellä meitä odotti Samun sukulaisperhe, joka otti meidät hymyssä suin ja avosylin vastaan!

Ensimmäinen ilta Sveitsissä hurahti maukasta kotiruokaa nauttiessa (perinteistä jauhelihakastiketta ja perunoita, NAM!), pyykkipussia täyttäessä ja toisiimme tutustuessa. Pitkän matkapäivän päätteeksi kuuma suihku, uni ja puhtaat lakanat leveässä luksussängyssä maittoivat molemmille.

Perheen miehet lähtivät aamusta kouluun ja töihin ja me menimme perheen äidin kanssa pyykkituvan kautta rannalle. Samu pääsi vihdoin pitkän odottelun jälkeen uimaan ja heittämään talviturkin. Veden lämpötila oli noin 18 astetta.

Rantalöhöilyä seurasi lounashetki kotona, jonka jälkeen tutustuimme hetken kaupunkiin ja teimme pitstopin ruokakaupassa. Sitten suuntasimmekin kohti Zürichin lentokenttää, jonne pudotimme toisen perheen pojista. Määränpäänä hänellä Suomi - Finland. Paluumatkalla takaisin Zugiin kurskistimme erään suomalaiskuuluisuuden majapaikan aivan Zugin lähiseudulla.

Illalla kävimme paikallisessa pizzeriassa nauttimassa maukasta illallista leppoisassa iltahelteessä. Kotiin palattuamme kurvasimme suihkun kautta petiin, koska alkoi olla jo todella myöhä.

Helluntaipäivä alkoi aurinkoisena ja paahtavan kuumana. Aamupalan jälkeen lähdimme kiertelemään kaupungin keskustaa, jossa oli suuri määrä ihmisiä nauttimassa aurinkoisesta hellepäivästä. Kiertelyn jälkeen suuntasimme kohti rantaa, jossa vietimme valta-osan päivästä. Minäkin heitin vihdoin itseni järveen ja sinne jäi monen vuoden talviturkit!! :) Veden lämpötila oli jälleen noin 18 astetta.

Päivän mittaan otimme aurinkoa, pelailimme Unoa ja käräytimme nahkojamme. Piknik-lounaan ja rentouttavan rantapäivän jälkeen suuntasimme kohti kotia. Päivällisen jälkeen vietimme leppoisaa koti-iltaa ja kuuntelimme Suomi-musiikkia. Saimme muuten lukea viikon Hesaritkin ja syödä RUISLEIPÄÄ!!! Luksusta.

Perjantai-aamuna Samu heräsi hieman flunssaisen oloisena, mutta siihen lienee syynä läpi yön avoinna ollut ikkuna. Puolilta päivin matka jatkui junalla kohti Zürichiä ja sieltä edelleen kohti Müncheniä.